Οµαλή εµµηνόπαυση χωρίς φάρµακα





eminopausi-386Η εµµηνόπαυση είναι φόβος σχεδόν κάθε γυναίκας. Πώς µπορούµε να την περάσουµε µε τα λιγότερα δυνατά προβλήµατα και µε φυσικούς τρόπους;
Πρόκειται για µια φυσιολογική διαδικασία την οποία καλούνται να περάσουν όλες οι γυναίκες περίπου στην ηλικία των 48-52 ετών. Κι όµως, οι περισσότερες δεν θέλουν ούτε να σκέφτονται την εµµηνόπαυση, ενώ κάποιες µπορεί να την αντιµετωπίζουν ακόµα και σαν αρρώστια.

 Αυτό οφείλεται από τη µία στο ότι η εµµηνόπαυση σηµατοδοτεί το τέλος της αναπαραγωγικής περιόδου και από την άλλη στο ότι πριν από το οριστικό πέρασµα σε αυτή τη φάση µπορεί να δηµιουργηθούν συµπτώµατα όπως εξάψεις, αϋπνίες, εφιδρώσεις, κυκλοθυµία κ.λπ., αφού οι ορµονικές µεταβολές (πτώση των οιστρογόνων) παίρνουν το πάνω χέρι. Επειδή όµως αυτά τα συµπτώµατα µπορούν να κρατήσουν ακόµα και 2-3 χρόνια (σε κάποιες γυναίκες βέβαια µπορεί και λιγότερο ή και καθόλου), καλό είναι να βρούµε τρόπους για να τα απαλύνουµε και να προετοιµαστούµε όσο το δυνατόν καλύτερα.
Το λόγο έχει η διατροφή
• Καταναλώστε όσπρια τουλάχιστον 2-3 φορές την εβδοµάδα. Είναι πλούσια σε φυτο-οιστρογόνα που, σύµφωνα µε µελέτες, µιµούνται τη δράση των οιστρογόνων ανακουφίζοντας από εξάψεις κ.λπ. Το ίδιο φαίνεται να κάνει και η σόγια, η οποία είναι πλούσια σε φυσικές φυτο-ορµόνες, που επίσης βοηθάνε στη µείωση των συµπτωµάτων.
• Αποφύγετε τα ζωικά λιπαρά και αυξήστε τα πολυακόρεστα (ταχίνι, λιπαρά ψάρια, σησαµέλαιο).
• Μειώστε την κατανάλωση καφεΐνης (καφέ, τσάι, αναψυκτικά) ειδικά το βράδυ.
• Τα γαλακτοκοµικά (µε χαµηλά λιπαρά) θα σας βοηθήσουν να µειώσετε τον κίνδυνο για οστεοπόρωση, που αυξάνεται σε αυτή τη φάση. Επιπλέον, σύµφωνα µε µελέτες, µπορούν να σας βοηθήσουν να ελέγξετε και το βάρος σας.
• Χρησιµοποιήστε τα ειδικά φυσικά συµπληρώµατα διατροφής όπως το krill oil, ένα έλαιο που φαίνεται να έχει θεαµατικά αποτελέσµατα στον έλεγχο των συµπαροµαρτούντων της εµµηνόπαυσης.
Τονώστε την ψυχολογία σας
Η διάθεσή µας µέχρι το σώµα µας να προσαρµοστεί πλήρως στις νέες συνθήκες δέχεται ισχυρό πλήγµα, οπότε χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή. Πρώτ’ απ’ όλα λοιπόν πρέπει να εκµεταλλευτούµε το χρόνο που έχουµε µπροστά µας.
Η εµµηνόπαυση δεν έρχεται από τη µια µέρα στην άλλη, οπότε προλαβαίνουµε να προετοιµαστούµε για να την αντιµετωπίσουµε ψύχραιµα. Ειδικά τώρα είναι απαραίτητο να µην εγκαταλείψουµε τον εαυτό µας αλλά να συνεχίσουµε να τον φροντίζουµε, και µάλιστα καλύτερα από ποτέ. Η περιποίηση του προσώπου και του σώµατός µας µε σωστή διατροφή, άσκηση, προϊόντα οµορφιάς κ.λπ. πρέπει να είναι ένα από τα κύρια µελήµατά µας. Επιπλέον πρέπει να συνεχίζουµε να καλλιεργούµε τα ενδιαφέροντά µας, να µαθαίνουµε καινούργια πράγµατα και να θέτουµε συνεχώς στόχους, εγκαινιάζοντας µε τον καλύτερο τρόπο αυτή τη νέα περίοδο της ζωής µας.
Σεξουαλική ζωή
Οι γυναίκες που διανύουν αυτή την περίοδο συνήθως δεν θέλουν ούτε να ακούν για σεξ. Σύµφωνα µε τους ειδικούς όµως, η ερωτική διάθεση που µάλλον εγκαταλείπει τις περισσότερες δεν σχετίζεται µε την πτώση των ορµονών αλλά µε το πώς η καθεµία µας βιώνει την εµµηνόπαυση. Κάποιες την αντιµετωπίζουν µε φόβο θεωρώντας ότι είναι η «αρχή του τέλους», άλλες, πιο αισιόδοξες, σαν µια νέα φάση γεµάτη προκλήσεις κ.ο.κ. Στις µέρες µας όµως επ’ ουδενί δεν σηµαίνει το τέλος των δηµιουργικών µας χρόνων και φυσικά ούτε της σεξουαλικής µας ζωής. Μπορεί το σώµα µας να αλλάζει και να αντιµετωπίζουµε κάποια αναµενόµενα προβλήµατα όπως η ξηρότητα του κόλπου, ακόµα και αυτά όµως λύνονται πιο εύκολα απ’ ό,τι νοµίζετε (και χωρίς τη λήψη ορµονών). Ρωτήστε τον γυναικολόγο σας.
Γυµναστείτε
Η άσκηση γενικά δεν συµβάλλει στην πρόληψη ή την αντιµετώπιση των εξάψεων και των λοιπών συµπτωµάτων της εµµηνόπαυσης, µπορεί όµως να προλάβει ή να ελέγξει την οστεοπόρωση και την κατάθλιψη που είναι πιθανό να την συνοδεύουν. Γυµναστείτε λοιπόν µε µέτρια ένταση καθηµερινά 20’-30’ µε αερόβια προπόνηση και 2-3 φορές την εβδοµάδα µε αντιστάσεις ή Pilates και χορό.
Info
Μην ξεχνάτε ότι, εκτός από το τεστ ΠΑΠ, το γυναικολογικό έλεγχο και τη µαστογραφία, σε αυτή τη φάση πρέπει
να κάνετε και έλεγχο της οστικής µάζας και εξετάσεις αίµατος για τη χοληστερίνη σας.
Tip
Αν η κακή διάθεση επιµένει, δοκιµάστε την αρωµατοθεραπεία µε λεβάντα ή τριαντάφυλλο, που µπορεί να βοηθήσει και στις αϋπνίες.
ΤΗΣ ΧΡΥΣΑΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ
ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΓΙΑΝΝΗ ΧΡΥΣΟΥ, ΚΛΙΝΙΚΟΥ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΥ - ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΥ, ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑMMΑΤΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ∆ΙΑΤΡΟΦΗΣ, ΜΥΡΤΩΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΑΙΕΥΤΗΡΑ ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΟΥ, ΕΠΙΣΤΗMΟΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΔΑΣ Α΄ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗMΙΑΚΗΣ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗµΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ, ΜΙΧΑΛΗ ΜΗΝΟΥΔΗ, ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΠΡΩΗΝ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΟ ΑΛMΑ ΕΙΣ ΥΨΟΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΓΥMΝΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ ΤΟΥ PERSONAL TRAINING PLACES, ΚΑΙ ∆Ρ ΊΛΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΑ, ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥ - ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑΣ
ΤΗΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗMΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ, ΑΙΓΙΝΗΤΕΙΟ ΝΟΣΟΚΟMΕΙΟ

forma
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Χριστούγεννα τότε...... και τώρα......

Ανακάλυψα στο διαδίκτυο τις παρακάτω φωτογραφίες από την Χριστουγεννιάτικη Αθήνα του 1950-1960, τότε που υπήρχε φτώχεια αλλά κα ελπίδα γι...